Twin Shark
Složitější házedlo s vybroušeným křídlem do jednoduchého profilu

undefined

Házedlo HpH TWIN SHARK

 

undefined

Ke stavbě modelu budeme dále potřebovat :

modelářské špendlíky ( nebo kolíčky na prádlo), lepidlo UHU Hart a případně brusnou houbičku na dočištění modelu.

Stavbu modelu zahájíme výrobou dvou brousítek.

Nejprve kulatého.

 

undefined

 

Připravíme si díly podle obrázku.

Brusný papír vytvarujeme do "kulata" podle bukové tyčky.

 

undefined

 

Potom je k sobě slepíme.

Takto vytvořený pilník bude použit při broušení oblouků hlavice trupu.

Pokud hlavici nechcete takto brousit toto brousítko nemusíte vyrábět.

 

undefined

 

Dále pak si slepíme ploché brousítko.

 

undefined

 

Do zaschnutí lepidla brousítko dobře zatižte například těžkou knihou.

 

undefined

 

Slepení modelu začneme vybroušením a slepením hlavice trupu.

 

undefined

 

Pozor na pravou a levou polovinu hlavice trupu!

 

undefined

 

Nejprve opatrně vybrousíme kulatým pilníkem vnitřní oblouky hlavice trupu.

 

undefined

undefined

 

Potom poračujeme lehkým přebroušením jejich vnějších hran.

 

undefined

undefined

 

Obroušení díly hlavice k sobě postupně slepíme.

 

undefined

undefined

 

Místo špendlíků můžeme použí i kolíčky na prádlo nebo jiné svěrky.

 

undefined

 

Než nám zaschne hlavice, vlepíme smrkovou lišu (výzuhu) do trupu modelu.

 

undefined

undefined

 

Po zaschnutí celek lehce přebrousíme.

 

undefined

 

(můžeme dočistit brusnou houbičkou)

Po zaschnutí hlavice ji také dobrousíme ,

 

undefined

 

do "čista"

 

undefined

 

Potom oba celky trupu k sobě opatrně slepíme.

 

undefined

 

Je potřeba, aby otvor pro křídlo v hlavici lícoval s otvorem v druhá části trupu.

Vše necháme řádně zaschnout.

Mezi tím si obrousíme směrovku modelu

 

undefined

 

do kapkovitého profilu.

 

undefined

 

Kulatější hrana bude na náběžné straně směrovky.

 

undefined

 

Potom ji vlepíme do trupu modelu.

Vše necháme řádně zaschnout.

 

undefined

undefined

 

Po zaschnutí vybrousíme konec trupu do tvaru podle směrovky.

 

undefined

 

Po vybroušení tento spoj zpevníme přelením z obou stran potahovacím papírem prosyceným lepidlem.

 

undefined

undefined

 

Po zaschnutí přebytečné zbytky papíru obrousíme kulatým brousítkem.

 

undefined

 

Následně přilepíme "kolečko" modelu

 

undefined

 

a další díl směrovky.

 

undefined

undefined

 

Dbáme na rovinnost této plochy. Celek naposledy lehce přebrousíme.

Trup umístíme do sojánku a

 

undefined

 

přilepíme výškovku modelu.

 

undefined

 

Dbáme na kolmost obou ploch.

 

undefined

 

Vše necháme řádně zaschnout.

Mezi tím si obrousíme křídlo do příslušného profilu.

 

undefined

 

Začneme tak, že náběžnou hranu křídla rovně obrousíme až k rysce namalované na dílu křídla.

undefined

undefined

 

Stejně postupujeme i na odtokové části křídla.

 

undefined

 

Odtokovou hranu křídla nebrousíme do úplné špičky, protože by se nám při házení modelu mohla poškodit.

Nakonec lehce obrousíme vzniklou horní ostrou hranku do plynulého profilu.

 

undefined

 

Stejně postupujeme i na druhé polovině křídla.

Pozor na pravou a levou polovinu křídla!

 

undefined

 

Křídlo dočistěte brusnou houbičkou.

Pokud nemáte brusnou houbičku můžete (po obroušení obou polovin křídla)

ploché brousítko zjemnit oroušením kulatým pilníkem.

 

undefined

 

Tím ho zjemníme a můžeme ho použít na dočištění křídla.

Potom obě poloviny křídla slepíme na "tupo" k sobě.

 

undefined

 

Lepidlo necháme "zavadnout". To znamená, že obě poloviny křídla budou držet u sebe, ale po mírném tlaku půjdou křídla ještě ve spoji ohnout.

Na tuto operaci se soustřeďte.

V této chvíli prostrčíte křídlo otvorem v trupu a ten opatrně ho vložíte do stojánku.

 

undefined

 

Křídla se vám přizpůsobí do potřebného vzepětí.

 

undefined

 

Dáme na souměrnost modelu. Toto kontrolujeme při pohledu na model ze předu.

Potom zkonrolujeme pravítkem nebo pomocnou lištou geometrii modelu.

undefined

 

Změříme vzdálenost mezi jedním koncem křídla a vrcholem směrovky.

 

undefined

 

Tato vzdálenost musí být stejná jako na druhé sraně modelu.

 

undefined

 

Pracujeme co nejpřesněji.

Potom křídlo přilepíme k trupu tak, že místa spoje vtlačíme lepidlo

 

undefined

 

a opět zkontrolujeme geometrii modelu.

Vše necháme řádně zaschnout.

Po zaschnutí model polepíme samolepkami a nabarvíme vhodními barvami

podle vašeho uvážení.

 

undefined

undefined

undefined

undefined

Návod na stavbu jednoduchého modelu větroně 304S SHARK a 304 TWIN SHARK.
Model_Shark
TWIN SHARK 304TS (stále hledáme pěkné, české jméno) edit
There are no translations available.

 

Společnost HPH Ltd. se dlouhodobě zabývá vývojem a výrobou průmyslových modelů a letadel.

Základním cílem a smyslem společnosti je vysoká míra inovace, pokrokovost řešení a dokonalý výrobek.

Jedním z projektů, které v současnosti řeší, je vývoj a výroba dvousedadlového větroně.

 

Na projektu "dvousedadlovky" pracují nejen zaměstnanci HPH, ale také

mnoho partnerů jako např. VUT Brno ,ČVUT Praha, AV Praha, VZLÚ Praha a desítky dalších firem a institucí z ČR i zahraničí.

Projekt je nyní ve stadiu dokončování letového prototypu a přípravy následné sériové výroby.

 

Současný větroň je koncipován pro závodní pétání v kategorii 20m FAI s možností instalace různých druhů motorů.

Následovat bude zjednodušená varianta pro základní výcvik a základní akrobacii.

 

Vzhledem k velikosti českého trhu je většina současné i budoucí výroby určena pro zahraničí.

Už nyní větroně firmy HPH létají po celé Evropě, USA, Australii a najdete je i v Japonsku.

Při exportu pomáhá také skutečnost, že po celém světě je v provozu 1600kusů větroňů předchůdce HPH, firmy Glasflugel ( např. legendární typy Libelle, Hornet, Mosquito, Kestrel...).

Z tohoto počtu je téměř 200kusů typu 304 (originál Glasflugel a HPH).

Současná flotila letadel je pro nás důležitým zdrojem praktických zkušeností, poznatků z provozu a inspirací pro další vývoj.

Chytré hlavy a poctivé řemeslo ve spojení s legendární značkou - to je hlavní důvod, proč je ve světě o naše větroně zájem.

 

Třípohledový nákres a rychlostní polára ve srovnání s konkurenčními typy - s klapkou v poloze "0"

pohled polara

Varianta s rozpětím 17,5m.

TWS17_01 TWS17_02 TWS17_03 TWS17_04

Varianta s rozpětím 20m.

TWS20_01 TWS20_02 TWS20_03 TWS20_04

3D simulace proudění

domena prechod pathlines_1_14deg pathlines_1_4deg

Výroba prototypu nástavce křídla metodou CAD/CAM a 5-ti osé CNC frézy.

Při vývoji a stavbě letadel je dodnes profesionální a špičková ruční práce nenahraditelná.

vyrobanastavce_1 vyrobanastavce_2 vyrobanastavce_3 vyrobanastavce_5

Předlohy pro výrobu forem - vyvinuté opět metodou CAD/CAM přes virtuální 3D modely a 5-ti osým CNC obráběním.

stemme_1 stemme_3 stemme_4 stemme_5

Zkušenosti nabyté při vývoji , stavbě , testování a certifikaci předchozích typů využíváme při návrhu 304TS.

Cílem u nového větroně  je například  9g bezpečnostní karbon-kevlarový kokpit a speciální 4 fázové odpružení podvozku.

Tyto bezpečnostní prvky  nejsou u mnohých letadel zatím aplikovány, přičemž jsou zásadní pro ochranu posádky.crash_1 crash_2 crash_3 crash_4Vývoj nového profilu pro 304TS má na starosti Akademie Věd a VZLÚ Praha.Také díky profilu nové generace bude nový větroň "menší , lehčí a dokonalejší".Společným cílem jsou maximální možné výkony s důrazem na vysokou životnost letadla, bezpečnost provozua pokud možno co nejdokonalejší ochrana a komfort posádky.No prostě až dílo společně dokončíme, bude to nej a hlavně naše! - Český a ne Německý Wink
tunel_1 tunel_2 tunel_3 tunel_4

 

 

 

 


Jednou ze specialit firmy HPH je vývoj a výroba průmyslových modelů na CNC portálových strojích.

Velkoplošné CNC obrábění na 5-ti osých CNC strojích

 

Obrázkový katalog několika hotových modelů typu "Muzeum Quality Models" najdete ke stažení zde (PDF formát, 10MB)